3 Nisan 2013 Çarşamba

Kanser Haftası



1-7 Nisan Kanser haftası. Bu illetle tanışmış biri olarak, yaşayan herkese şifa, sabır ve savaşacak güç diliyorum, bütün kalbimle.

Bir hastalıktan korunmak için o hastalığın nedenlerinin bilinmesi çok önemli, ancak tıp çok ilerlediği halde kanserin nedeni tam olarak bilinmiyor. Risk arttıran faktörler malum – sigara gibi . Kansere karşı alınacak önlemlerde temel ilke; hastalığın erken tanımı ve risk oluşturan faktörlerden mümkün mertebe uzak durmak.Tıp bilimindeki gelişmeler ve insanların eskiye göre daha bilinçli yardım alması pek çok kanser hastasının hayatta kalmasını sağlıyor. Gün geçtikçe kanserden kurtulma oranı artıyor. En önemli nokta erken evrede teşhis.

Meme kanserinde erken teşhisle hayatta kalma oranı çok yüksek artık. Önemli olan başka organlara sıçramadan yakalanması. Meme kanseri olduğumu öğrendiğimde, hayatta kalmakla ilgili bir korkum olmadı hiç, ama ameliyattan ve kemoterapiden korkmuştum. Özellikle kemoterapi tam da korktuğum gibi , berbat bir süreçti. Neyse ki geride kaldı ve şu anda çok mutluyum bu badireyi atlattığım için.


Tekrar ediyor olacağım ama yine ısrarla vurgulamak istiyorum, lütfen 40 yaşınızı beklemeden meme kontrolü yaptırın. Ameliyatımı yapan doktorum 27 yaşında meme kanseri hastası olduğunu söylemişti. Bu hastalığın yaşı kalmadı. Aşağıdaki belirtilerden biri – birkaçı sizde mevcutsa vakit kaybetmeden hemen doktora gidin lütfen:

Ele kitle gelmesi
Memenin tümünün ya da bir bölümünün şişmesi
Ciltte kızarıklık, portakal kabuğu görüntüsü
Meme ağrısı, özellikle bir noktada ve devamlı ise
Meme başı ağrısı veya meme başının içeri çekilmesi veya bir yöne çekilmesi
Meme başının veya meme cildinin kalınlaşması
Meme başı akıntısı ,özellikle kanlı akıntı
Koltuk altında kitle ele gelmesi

En sık görülen belirti memede ele kitle gelmesi. Çoğunlukla hasta bunu kendi fark edebilir aslında – ben fark edememiştim birden fazla odakta olduğu halde, ama kontrol etmiyordum hiç. Yukarıda saydığım belirtiler selim, yani iyi huylu meme hastalıklarının da belirtisi olabilirler, ancak bunun ayrımı için de mutlaka doktor kontrolü gerekir.
Nisan ayını hep çok sevmişimdir. Tam anlamıyla baharın gelişini müjdeler bu ay, ağaçlar çiçeklenmeye başlar ve hava ılıklaşır. Bu Nisan hayatımda en mutlu karşıladığım Nisan ayı olarak kişisel tarihimde yer alacak. Bundan böyle sağlıklı geçirdiğim her gün kutlamaya değer olacak benim için. Hepinize kanserden uzak ve sağlıklı bir hayat diliyorum…

Bugünün şarkısı Helldorado’dan geliyor. 2007’de Radio Eksen’in yedinci yaşını kutlamak için düzenlediği gecede canlı dinleme fırsatı bulduğum grubun en sevilen şarkısı…

1 yorum: