26 Nisan 2013 Cuma

Çernobil

Bundan tam 27 sene önce bugün, Ukrayna'nın Kiev iline bağlı Çernobil kentindeki Çernobil Nükleer Santralı’nda reaktör kazası meydana geldi. Bir deney sırasında gerçekleşen bu korkunç kaza sırasındaki patlamalar atmosfere çok miktarda radyoaktif yakıtın ve ham maddenin yayılmasına sebep oldu.

Ben o zaman 13 yaşındaydım ve o döneme ait hafızamdan gitmeyen görüntü dönemin Sanayi ve Ticare Bakanı Cahit Aral’ın faciadan sonra kameralar önünde çay yudumlamasıdır.
Çernobil faciasında Sovyet yetkilileri ilk başlarda felaketin boyutunu gizlemeye çalışmışlardı. Sonradan acı çekerek ölen itfaiye erleri, yapı içinde başlayan 30 ayrı yangınla mücadele ederken, rüzgâr radyoaktif bulutları taa İsveç'e kadar taşıdı.Stockholm'deki radyoaktif kirlilik düzeyinin 15 kat arttığı ortaya çıktı.

Çernobil faciası nedeniyle yaklaşık 5 milyonu aşkın insanın yüksek düzeyde radyasyona maruz kaldığı düşünülüyor. Çernobil'in insanlar üzerinde korkunç etkileri oldu. Çevre yerleşimlerdeki kanser hastalarının oranı, ulusal ortalamanın on kat üzerinde. Kazadan bu yana, Ukrayna'da pekçok insan tiroit kanserine yakalandı.

Çernobil kazası sonrasında Türkiye'de özellikle Karadeniz bölgesi sağlığa zarar verecek miktarda radyoaktif kirlenmeye maruz kaldı ve birçok insan radyasyon sebebiyle kanser olarak normalden erken yaşta öldü. Karadeniz'in hırçın çocuğu" olarak tanınan müzisyen Kazım Koyuncu da gencecik yaşında kanser yüzünden hayatını kaybetti.

"Ha kanser, ha konser" diyerek, dalga geçerek boğuştu kanser belasıyla. Öldüğünde sevenleri yasa boğuldu.
Güzel bir şarkısıyla analım...

Ben
Baba ben yıkıcıyım ama
Kendini bilmez değilim
Yaşamak istiyorum sadece
Kendi savaşlarım uğrunda
Ben sadece ben olmak istiyorum
..................



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder