13 Mayıs 2013 Pazartesi

Sağlıklı Yaşam


Kanser olup da atlatan bir insan, ne kadar moralini yüksek tutarsa tutsun, yeniden kanser olma korkusu bir yerlerde kalıyor. Yani bende öyle oldu en azından …Her2 pozitif meme kanseri olmamdan kaynaklı sanırım, diğer meme kanserlilere göre daha fazla tekrarlama riski taşığı için. Gerçi bir sene sürecek Herceptin tedavisi ile bu durum bertaraf edilmeye çalışılacak. Ben de tıbbın sunduklarının yanısıra bundan sonra beni hastalıklardan mümkün mertebe uzak tutacak bir yaşam tarzı için elimden geleni yapıyorum artık.

Neler mi yapıyorum : Yediklerime içtiklerime, uyku saatlerime daha çok özen göstermeye çalışıyorum . Sağlıksız beslenen bir insan değildim gerçi, hatta pek çok insana göre daha sağlıklı yaşıyordum. Dolayısıyla bendeki kanserin sebebinin yediklerimle, içtiklerimle ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Evet, artık pek çok şey tehlikeli günümüzde, sebze meyvelerde inanılmaz ölçüde yüksek tehlikeli tarım ilaçları kalıntıları, plastikler, içinde uzun ömürlü olsun diye binbir katkı maddesi barındıran paketli gıdalar…Bunların hepsinden ben de kullandım tabi ki bazen. Ama benden daha az özen gösterip kanser olmayan pek çok insan var. Herneyse, her ne kadar yediklerimden, içtiklerimden, yaşam tarzımdan dolayı kanser olduğumu düşünmesem de yine de bundan sonra daha da dikkatli olacağım. Şimdilik daha çok sebze, meyve ve kuruyemiş yiyerek başladım beslenmemi daha sağlıklı bir hale dönüştürmeye. Suyu artık plastik damacanalarda değil, cam şişelerden kullanmaya başladık. Evde yapılmış yoğurt ve ekmek yiyorum. Raf ömrü uzun gıdaları alışveriş sepetime koymuyorum. Her fırsatta yürüyüş yapmaya çalışıyorum.

Aslında Ali Efe doğduğundan beri daha sağlıklı yaşamak için uğraşıyordum. Özellikle Ali Efe bir yaşında ayaklanıp bir saniye yerinde duramamaya başlayınca onunla yorulmadan saatlerce oynayabilmek için spora başlamıştım. Onunla aramızdaki yaş farkını azaltabilmek için ( Şu anda ben 40 yaşındayım, Ali Efe 4 ) genç ve zinde kalmayı çok istiyordum. Buna göre yaşayıp çabaladığım bir dönemde nasıl kanser olduğum benim için bir muamma…Neyse, önümüzdeki maçlara bakacağız J

Geçtiğimiz hafta sonunun Anneler Günü olmasına istinaden birkaç kelam etmek istiyorum annelikle ilgili. Annelik kutsaldır falan demeyeceğim, sırf kendimiz istediğimiz için çocuk doğuruyoruz, bunun annelere yüklediği sorumluluğu fedakarlık olarak sunmak saçma bence. Ali Efe’nin doğduğundan beri bana yaşattıkları için asıl ben ona minnettarım. Hastalık ve tedaviyle zor bir kış geçirirken bana en çok moral veren şey Ali Efe'nin varlığıydı. Bu dönemi moralli atlattıysam onun sayesindedir. Bir an önce ayaklanıp Ali Efe ile tekrar eskisi gibi oynamak en büyük motivasyonumdu.

İyi bir hafta diliyorum hepimize…



4 yorum:

  1. Evet, malesef kanser tam bir illet. İnsan kurtulsa bile bir sürü iz kalıyor çileli tedavisinden ..Bu illete maruz kalmış herkese acil şifa ve bol sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yasemin Hanim blogunuzu yeni kesfettim öncelikle cok cok gecmis olsun..

    Benimde ne tesadüfki sizinle ayni ismi tasiyan bir arkadasim var tam bir kadinin en mutlu oldugu dönemde 6 aylik hamileyken teshis edildi hastaligi düsünün ohalde ne oldugunu sasirdi doktorlar hafif bebge zarar vermeyecek kemo terapisi yapti ilk bebegide 8 aylikken aldilar cok saglikli bir bebekti ama Annesi onun mutlulugunu bile yasayamadi hemen tedavilere baslandi..

    Tam iyilesti derken yine nüksetti Amerikaya gittiler yeni tedaviler denediler olmadi sürekli tekrarladi tek sansi hep ayni yerde yani gögüste olmasiydi baska hicbiryere sicramadi..derken karar verdi iki gögsüde alindi ..ilginctir alindigi halde yine tekrarladi hastaligi sürekli kemo aliyordu artik..

    Bunlari yazdim size umutsuzluk olmasi icin degil cünkü benim arkadasim o kadar hayat doluyduki hicbirzaman vazgecmedi hep savasti hayattan hic kopmadi oryantal dans kurslarina yazildi mesela biryandanda bebegini büyüttü..

    Simdimi evet aradan 14 sene gecti kizimiz artik genc kiz oldu arkadasimda inanin 42 yasinda ama 30 gibi görünüyor capcanli ve cok güzel bir kadin..

    Sizde öyle olacaksiniz biliyorum hersey gönlünüzce olsun hayattan kopmayin hergünün tadini cikararak yasayin kaldiki bu hepimiz icin gecerli..Evladiniza sevdiklerinize Size hayirli uzun ve güzel bir ömür diliyorum

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim Çiğdem Hanım,arkadaşınızı çok takdir ettim . Benden çok daha zorunu yaşamış o. Ne güzel, pes etmemiş. Umarım bundan sonra her günü sağlıklı geçer.

    Ben de kemoterapilerin bitişiyle normal hayatıma döndüm 2 aydır. Eski enerjime kavuşuyorum yavaş yavaş. Artık herşey eskisinden güzel geliyor, çay içebilmek bile büyük bir nimet mesela artk benim için, çünkü kemoterapiler zamanında ağzımının içi zehir gibi olurdu ve çok sevdiğim çayı bile içemezdim, zehir gibi gelirdi herşey. Artık çay içerken bile şükrediyorum, düşünün, sağlıklı geçen her günümü kutlayasım var artık.

    En önemlisi kendini koyvermemek. Ve zamana güvenmek. Geçecek bunlar diye kendini avutup hayattan kopmamak. Arkadaşınız böyle yapmış, maşallah ona :-)

    Sevgiler,
    Yasemin

    YanıtlaSil